«Учитель
готується до свого найкращого уроку все життя».
В.
Сухомлинський
Дослідницька
діяльність - вища форма
самоосвітньої діяльності учня. Формування науково-дослідницьких умінь у
школярів - процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці
і не розвивається сам по собі. А тому завдання вчителя-керівника - поступово і
методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за
виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти
помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи,
розчленувати її на певні складові та розділи, навчаючи учнів поєднувати
дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого
застосування результатів роботи.
Основні завдання впровадження методу
дослідження на уроках української мови і літератури:
- створення
умов для зацікавленості учнів предметом;
- реалізація
індивідуальних можливостей учня через
творчість;
- використання проектної технології;
- робота з
обдарованими та здібними учнями;
- створення на
уроках здорової конкуренції.
Вчитель-наставник навчає методиці
дослідження, консультує учня в процесі виконання роботи, розв'язанні
поставлених проблем, враховуючи інтелектуальні та психологічні особливості
дитини, оцінює отримані результати; у здійсненні продуктивного наукового
дослідження обов'язкове поєднання керованої науково-дослідницької діяльності з
самостійною, самоосвітньою діяльністю учня, яка є основою інтелектуального
росту дитини, формування її творчої особистості.
Процес дослідження має індивідуальний характер і відбувається за такою
схемою: вибір теми - складання плану роботи - підбір джерел і літератури -
знайомство з джерелами і складання на їх основі плану написання дослідження -
відбір та оцінка фактів - обробка та систематизація зібраного матеріалу -
написання роботи - її рецензування і доопрацювання - остаточне редагування та
оформлення - захист роботи.
Впровадження методу дослідження передбачає активне використання проектної
технології.
Як показує практика:
- проектна
технологія – це особливий вид пізнавальної активності, мотивований проблемним протиставленням
відомого і невідомого, що має на меті активізацію процесу пізнання й осмислення
нового;
- проектне
навчання не тільки спонукає до розумово вмотивованої доцільної діяльності.
Відповідно до інтересів, а й істотно трансформує роль педагога в керівництві
нею. Педагог сьогодні не стільки той, хто вчить, скільки той, хто розуміє і
відчуває, як учень вчиться. У цьому завдання особистісно зорієнтованої
педагогіки, становлення якої відбувається нині;
- підготовка і
захист проектів є формою діяльності, що ідеально відповідає потребам сполучення
«близької» і «далекої» перспектив. Це практичний шлях придбання навчального і
соціального досвіду, активного включення й реалізації життєвих планів
особистості;
- проектне
навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі. Але воно аж ніяк не
повинно витіснити її і стати певною панацеєю. Проектне навчання слід
використовувати як доповнення до інших видів прямого чи непрямого навчання, як
засіб прискорення росту і в
особистісному вимірі, і в академічному.
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
"Дослідницька робота учнів
на уроках української мови і літератури
та у позаурочний час"
Переглянути дослідницькі роботи
«Учитель
готується до свого найкращого уроку все життя».
В.
Сухомлинський
Дослідницька
діяльність - вища форма
самоосвітньої діяльності учня. Формування науково-дослідницьких умінь у
школярів - процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці
і не розвивається сам по собі. А тому завдання вчителя-керівника - поступово і
методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за
виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти
помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи,
розчленувати її на певні складові та розділи, навчаючи учнів поєднувати
дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого
застосування результатів роботи.- створення умов для зацікавленості учнів предметом;
- реалізація індивідуальних можливостей учня через творчість;
- використання проектної технології;
- робота з обдарованими та здібними учнями;
- створення на уроках здорової конкуренції.
- проектна технологія – це особливий вид пізнавальної активності, мотивований проблемним протиставленням відомого і невідомого, що має на меті активізацію процесу пізнання й осмислення нового;
- проектне навчання не тільки спонукає до розумово вмотивованої доцільної діяльності. Відповідно до інтересів, а й істотно трансформує роль педагога в керівництві нею. Педагог сьогодні не стільки той, хто вчить, скільки той, хто розуміє і відчуває, як учень вчиться. У цьому завдання особистісно зорієнтованої педагогіки, становлення якої відбувається нині;
- підготовка і захист проектів є формою діяльності, що ідеально відповідає потребам сполучення «близької» і «далекої» перспектив. Це практичний шлях придбання навчального і соціального досвіду, активного включення й реалізації життєвих планів особистості;
- проектне
навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі. Але воно аж ніяк не
повинно витіснити її і стати певною панацеєю. Проектне навчання слід
використовувати як доповнення до інших видів прямого чи непрямого навчання, як
засіб прискорення росту і в
особистісному вимірі, і в академічному.
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
"Дослідницька робота учнів
на уроках української мови і літератури
та у позаурочний час"
Переглянути дослідницькі роботи
СЕМАНТИЧНИЙ АНАЛІЗ МІКРОТОПОНІМІВ
СЕЛИЩА НОВА ПРАГА
ШЕВЧЕНКО ВІДОМИЙ І НЕВІДОМИЙ
Семен Климовський. Козак, Філософ, Поет
Історія міст і сіл України.
Селище Нова Прага
Тисніть на зображення |
ПРИМІТКА. Презентації мають анімацїї та гіперпосилання. Для коректного перегляду їх варто завантажити.
Дякую за цікаві матеріали, за допомогу!
ВідповістиВидалитиМи з Вами працюємо на спільний результат.
ВидалитиУ вас дар знаходити не просто матеріали, а "перлини". Це я про Тарасову ікону з "Шевченко відомий і невідомий". Вперше знайшла інформацію про образ св. Тарасія саме у вас.
ВідповістиВидалитиЯ теж була приємно вражена, коли знайшла цю ікону. Григорій Честахівський написав іконостас для Володимирської церкви Єлисаветграда
ВідповістиВидалитиВперше чую про таку ікону. Дякую!
ВідповістиВидалити