Посилання на сторінку "Віртуальні музеї" |
У статті зазначено роль екскурсій віртуальним музеєм під час вивчення біографії
письменника.
На уроках української літератури особливе місце посідає вивчення біографії
письменників. Відповідно до пояснювальної записки навчальної програми з
української літератури для 5-9 класів, українська
література в основній школі вивчається за своєрідним цілісним сюжетом, у якому
кожен із митців має свою «нішу» в тій чи тій темі, відповідно його твір виконує
певну естетичну й морально-етичну функції. При цьому біографія письменника
загалом не вивчається, вона згадується лише вибірково, диференційовано, тобто
так, як того потребує основна тема, заявлена в назві тематично-проблемного
блоку, до того ж фрагмент із біографії має зацікавлювати й бути доступним
дитині певного віку.
З 9-го класу розпочинається системне вивчення української
літератури, тобто до змісту навчального матеріалу застосовано
історико-хронологічний підхід як основний, враховано історико-літературний
контекст. Також зміст цього навчального матеріалу доповнено розглядом біографій
письменників, хоча й у доступних межах [4].
Автор будь-якого твору має постати перед читачем як особистість,
яка увіковічнила себе, залишивши літературний спадок.
Чи
можливе знайомство з біографією автора виключно через статтю підручника?
Сьогодні діти надають перевагу візуальній інформації. Значного поширення набули
екскурсії віртуальним музеєм.
Віртуальний музей – це:
1. Набір
електронних артефактів та інформаційних ресурсів, практично всіх, що можуть
бути відформатовані. Колекція може містити картини, малюнки, фотографії,
діаграми, графіки, записи, відеосегменти, газетні статті, стенограми інтерв’ю,
чисельні бази даних, а також багато інших матеріалів, які можуть зберігатися у
файловому сервісі музею;
2. Колекція
цифрових записів, звукових файлів, текстових документів та інших даних:
історичних, наукових, культурних, які доступні через електронні засоби масової
інформації [3].
Віртуальний музей є вдалим прикладом
використання Інтернет-технологій. Переваги: доступність, безпечність,
накопичення великої кількості матеріалів, можливість повторити перегляд
експонатів у будь-який час.
Найбільш популярними віртуальними
музеями є:
Ø Національний музей Тараса Шевченка
Ø Кімната-музей Т.Г. Шевченка http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ua&city=24&idm=54&3dtour=1&l=ua;
Ø
Музей «Заповіту» Т. Г. Шевченка http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ua&city=21&idm=48&3dtour=1&l=ua;
Ø
Музей «Кобзаря» Т.Г. Шевченка http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ua&city=19&idm=47&3dtour=1&l=ua;
Ø
Хата-музей Івана Франка в Криворівні http://www.karpaty.net.ua/virtual-ny-turi/615-muzei-ivana-franka;
Особливо важливі
віртуальні екскурсії музеями, які знаходяться за межами України. Невідомо коли
можна було б відвідати їх фізично, а віртуально маємо змогу.
Музеї Російської
Федерації:
Ø
Остання квартира Т.Г. Шевченка (м. Санкт-Петербург) http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ru&city=23&idm=45&3dtour=1&l=ua;
Ø
Віртуальна екскурсія «Пам’ятник Т. Шевченку в Орську»
(м. Орськ) http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ru&city=10&idm=39&3dtour=1&l=ua;
Ø
Орський музей Т. Шевченка (м. Орськ) http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ru&city=10&idm=35&3dtour=1&l=ua;
Ø
Меморіальний музей-гауптвахта Т. Шевченка (м.
Оренбург) http://museum-portal.com/php/museum.php?chapter=3&country=ru&city=9&idm=33&3dtour=1&l=ua;
Отже, поєднання традиційних та інноваційних
методів під час вивчення біографії письменника сприяє швидшому та більш
довготривалому засвоєнню матеріалу.
Використана література:
1. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка . - 2014. - Вип. 6. - С. 186-191. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VZhDU_2014_6_35.pdf2. Бакай А.А. Методика изучения биографии писателя [Электронный ресурс]. – Режим доступа:http://www.sch3novoch11.narod.ru/metrazr1.htm.
3. Віртуальний музей. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Віртуальний_музей.
4. Навчальна програма. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013.
Немає коментарів:
Дописати коментар